Sagoprojekt
Jönköping
”Höst I Glänta” är ett återkommande projekt, som förra i år äger rum vecka 44. Barn och familjer från sjukhusets avdelningar och mottagningar välkomnas till fyra mini-sagoföreställningar, “Korvkiosken”. Den spelas på Ryhovs Bibliotek med berättelser & musik av och med KulturSjukhuset.
“Höst i Glänta” är ett projekt där KulturSjukhuset sedan 2018 samarbetat med sjukhusbiblioteken Futurum, Bild och Form/gestaltning samt Lekterapin på Länssjukhuset Ryhov.
En resa till Hallands Sjukhus ägde rum i maj 2026, där vi framförde den musikaliska föreställningen. Vi har även gjort framträdanden på My Feldts ”Skolberget”.